Jeżeli przychód w postaci świadczeń rzeczowych lub nieodpłatnych zostaje postawiony do dyspozycji pracownika przed dokonaniem wypłaty, to pracodawca ma obowiązek doliczyć jego wartość do podstawowego wynagrodzenia
i od łącznej kwoty przychodu obliczyć i pobrać zaliczkę na podatek dochodowy.
Problem powstaje w sytuacji, gdy dodatkowy, niepieniężny przychód zostaje pracownikowi postawiony do dyspozycji już po wypłacie wynagrodzenia.
W ocenie organów podatkowych w takim przypadku, z uwagi na brak środków, płatnik nie ma obowiązku poboru zaliczki na podatek w danym miesiącu. Brak jest również podstaw prawnych do opodatkowania takiego świadczenia
w miesiącu następnym. Jedynym obowiązkiem pracodawcy w takiej sytuacji jest doliczenia przychodów, od których brak było możliwości pobrania zaliczki, do przychodów ze stosunku pracy oraz wykazanie ich w informacji rocznej PIT-11 (interpretacja z dnia 7 stycznia 2013 r. Nr IBPBII/1/415-1041/12/MK).
Zapisz się
Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco ze wszystkimi artykułami, nagraniami, darmowymi wydarzeniami oraz ofertą szkoleniową i nie pozwól zaskoczyć się żadnym zmianom w przepisach.