Nie masz jeszcze konta?

PCKP

Szkolenia online
Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Kadry
Etykieta i savoir vivre w biznesie

W obecnych czasach, pełnych swobody w relacjach biznesowych, znajomość zasad etykiety i savoir vivre staje się wartością bardzo pożądaną. Umiejętność zastosowania tych zasad w praktyce sprzyja rozwojowi kariery zawodowej i jest niezbędna dla budowania wizerunku i naszej marki osobistej oraz wizerunku firmy, którą reprezentujemy.

Pomimo świadomości istoty tego tematu, wielu pracowników nie wie jak poprawnie się przywitać, jak przedstawić sobie osoby trzecie, jak dobrać ubiór do konkretnej sytuacji, jak zachować się na spotkaniach biznesowych oraz jak w sposób profesjonalny wymienić wizytówki.

Uczestnik po szkoleniu:

  • Będzie wiedział, jak uniknąć gaf w towarzystwie - nie będzie się obawiał, że urazi kogoś swoim zachowaniem,
  • Nauczy się interpretować mowę niewerbalną,
  • Będzie się sprawnie poruszać w zawiłościach etykiety biznesowej,
  • Nabędzie pewności siebie w kontaktach interpersonalnych,
  • Nauczy się budować profesjonalny wizerunek zarówno swój jak i organizacji, którą reprezentuje,
  • Podniesie swój prestiż i autorytet,
  • Pozna, jaką wartość savoir vivre odgrywa w różnych kulturach, a tym samym zwiększy swoje poczucie bezpieczeństwa w kontaktach z obcokrajowcami.
Prowadzący:
Termin szkolenia:
Joanna Cur

Prawnik, specjalista prawa pracy oraz RODO. Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy, etyki w biznesie oraz etykiety i savoir vivre w biznesie. Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Jako Manager Regionalny przez 9 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Doświadczony rekruter w branży telekom, pharma oraz FMCG, członek grupy roboczej tworzącej kodeks ochrony danych osobowych w rekrutacji - projekt pod patronatem Pracuj.pl. Na co dzień uczy właścicieli firm, managerów oraz pracowników HR jak nie zginąć w gąszczu przepisów prawa pracy oraz RODO.

+ czytaj więcej

23 czerwca 2021

18 sierpnia 2021

Harmonogram:

08:30  –  logowanie uczestników

09:00  –  I część szkolenia

10.30  –  przerwa (15 minut)

10.45  –  II część szkolenia

12:30  –  przerwa (15 minut)

12:45  –  III część szkolenia + odpowiedzi na pytania uczestników

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1. Autoprezentacja:

  • Jak się witamy.
  • Przedstawiamy się. Jak zrobić to dobrze?
  • Uścisk dłoni.
  • Najczęstsze błędy w uścisku dłoni.
  • Postawa.
  • Intonacja głosu.
  • Kontakt wzrokowy.
  • Przejdźmy na „ty” - czy warto?
  • Witanie się z obcokrajowcami.

2. Przedstawianie osób:

  • Jak zrobić to dobrze?
  • Precedencja biznesowa.
  • Tytułowanie.
  • Zapamiętywanie osób i nazwisk.
  • Zasady savoir vivre w windzie, w samochodzie.

3. Wizytówka:

  • Co powinna zawierać, a czego nie powinno na niej być?
  • Jak prawidłowo ją przekazać?
  • Co zrobić kiedy otrzymujemy wizytówkę?
  • Gdzie schować wizytówkę jeśli nie mamy wizytownika?
  • Jak się zachować kiedy nie mamy wizytówek?
  • Czy można na wizytówkach dopisywać jakieś informacje?
  • Gafy przy wręczaniu wizytówki.
  • Zasady wręczania wizytówek obcokrajowcom.

4. Dress code:

  • Zasady doboru stroju.
  • Zasady doboru akcesoriów.
  • Swój styl - czy mogę go mieć?
  • Dress code biznesowy a moda.
  • business dress - wersja damska i męska.
  • business casual - wersja damska i męska.
  • casual (strój swobodny) - wersja damska i męska.
  • Smoking (Black Tie) - wersja męska.
  • Uroczysty strój dla kobiet.
  • White tie - wersja damska i męska.
  • Najczęściej popełniane gafy dotyczące ubioru.
  • Spójność wizerunkowa.

5. Zapraszamy klienta/kontrahenta do restauracji:

  • Jak zapraszać?
  • Jak potwierdzać spotkanie?
  • Gdzie posadzić gościa?
  • Co zamawiamy?
  • Kto płaci?

6. Przyjęcia:

  • Rola gościa i gospodarza.
  • Jak nawiązać nowe kontakty.
  • Czego unikać.
  • Jak zbudować autorytet.
  • Mowa sztućców.
  • Jak jeść „trudne” potrawy.
  • Koktajl.
  • Lampka wina.
  • Aperitif.
  • Śniadanie biznesowe.
  • Obiad biznesowy.
  • Rozsadzanie gości przy stole.
  • Alkohol podczas spotkań biznesowych i kolejność podawania win.
  • Toasty - zasady.

7. Netykieta:

  • Zasady pisania i odpowiadania ma maile.
  • Jak korzystać z social mediów?
  • Rozmowy telefoniczne w środkach komunikacji.
  • Rozmowy telefoniczne w restauracji.
  • Do której godziny można dzwonić?
  • Poczta głosowa oraz swoje własne powitanie.
Dostępne terminy:
Dostępne terminy:
Cena szkolenia:
Koszt uczestnictwa jednej osoby:
490,00 zł netto (602,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
490,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Cena obejmuje:
  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.
Co wyróżnia szkolenia online?
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
  • niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
  • materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
  • aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
  • certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  • stabilny dostęp do Internetu;
  • podłączone głośniki lub słuchawki;
  • włączona głośność w komputerze;
  • instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.
W celu zgłoszenia udziału w szkoleniu należy dokonać zamówienia przez Internet lub przesłać zgłoszenie faksem. Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy Państwu potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (42) 235 30 60 lub na adres e-mail szkolenia@pckp.pl.



All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2021-04-16