

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które opanowały podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego. Poziom średnio-zaawansowany jest dla osób, które już z niego korzystają, ale chcą zwiększyć swoje umiejętności i poznać nowe możliwości programu. Uczestnicy szkolenia nauczą się pisania formuł, edytowania, analizowania i przetwarzania danych, tworzenia czytelnych i estetycznych wykresów i zarządzania skoroszytami, a ponadto poznają narzędzia danych takich jak konsolidacja danych, usuń duplikaty, sumy częściowe.
Wymagania:
Uczestnik powinien znać Microsoft Excel na poziomie podstawowym (zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia dla poziomu podstawowego).
Prowadzący: | ||
Sebastian Godziszewski | ||
Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word. + czytaj więcej |
||
Termin szkolenia: | Godzina: | Harmonogram: |
Zobacz >> |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
- Wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek.
- Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów.
- Formatowanie graficzne.
- Style komórki (standardowe i własne).
- Typy danych i formatowanie według typu danych.
- Dostosowywanie wstążki.
2. Formuły:
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane (wyjaśnienie, o co chodzi z tymi dolarami).
- Adresowanie z innych arkuszy, wykorzystywanie nazwanych zakresów.
- Funkcje daty i czasu.
- Funkcje tekstowe.
- Funkcja warunkowa JEŻELI oraz przykłady jej zagnieżdżania.
- Funkcje matematyczne.
- Funkcje wyszukujące (popularne WYSZUKAJ.PIONOWO).
- Funkcja Transpozycja.
3. Nazywanie komórek:
- Pole nazwy.
- Nazwij z zaznaczenia.
- Nazwy dynamiczne.
- Szybka nawigacja.
- Czytelność formuł.
4. Formatowanie warunkowe:
- Automatyczne formatowanie w zależności od wartości.
- Zarządzanie regułami.
- Modyfikowanie standardowych reguł.
5. Obiekt Tabela:
- Tworzenie i formatowanie tabel.
- Dynamiczny nazwany zakres.
- Konwertowanie na zakres.
- Powody, dla których warto używać tabel.
6. Walidacja danych:
- Sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych.
- Listy rozwijane.
- Wiadomość wejściowa, rodzaje ostrzeżeń.
7. Sortowanie danych i filtry:
- Sortowanie wg wartości.
- Sortowanie wg. wielu kolumn jednocześnie (sortowanie niestandardowe).
- Autofiltr, filtrowanie z podziałem na typy danych.
- Sortowanie i filtrowanie z użyciem kolorów i ikon.
- Sumy częściowe.
- Skróty klawiszowe ułatwiające prace z filtrami.
8. Narzędzia danych:
- Konsolidacja danych.
- Usuń duplikaty.
- Konspekt i grupowanie.
9. Sumy częściowe:
- Narzędzie tworzące konspekt.
10. Praca z wykresami:
- Podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych.
- Formatowanie wykresów z galerii i ręcznie.
- Wykresy przebiegu w czasie.
1180,00 zł netto (1451,40 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
1180,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.


