

Celem szkolenia jest wskazanie obowiązków związanych z wdrożeniem i obsługą PPK po stronie Klienta i Biura Rachunkowego oraz możliwości scedowania dodatkowych obowiązków na Biuro Rachunkowe.
Prowadzący: | Termin szkolenia: |
Agnieszka Łapińska | |
Praktyk - od ponad 10 lat prowadzi szkolenia i doradza firmom oraz biurom rachunkowym, w zakresie polityki zatrudnienia i wynagradzania. Autorka stacjonarnych i elearningowych kursów i szkoleń z tematyki kadr i płac. Przeprowadziła ponad 3000 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 4000 osób. W swoich szkoleniach pokazuje jak teorię przekuć na praktykę. Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz podyplomowej Psychologii w Zarządzaniu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. + czytaj więcej |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
-
PPK wdrożenie :
- Dla kogo i od kiedy należy tworzyć PPK
-
Procedura wdrożenia PPK w firmie:
- Wybór instytucji zarządzającej środkami PPK.
- Umowy zawierane w związku z PPK – terminy i ich wpływ na listę płac.
- Obowiązki administracyjne i informacyjne na etapie wdrażania PPK leżące po stronie pracodawcy/zleceniodawcy.
- Sankcje grożące za naruszenie ustawy PPK – jakie mogą być koszty i kto ponosi odpowiedzialność za nałożone kary.
-
Obowiązki administracyjne związane z PPK w trakcie:
- Obowiązki informacyjne względem nowozatrudnionego pracownika lub zleceniobiorcy.
- Zasady rezygnacji z uczestnictwa w PPK przez pracownika lub zleceniobiorcę.
-
Wpłaty na PPK
- Wpłaty na PPK finansowane przez Pracodawcę/ Zleceniodawcę.
-
Wpłata na PPK pracownika/zleceniobiorcy:
- Składniki wynagrodzenia od których naliczane są składki na PPK.
- Wysokość wpłaty obowiązkowej podstawowej lub obniżonej.
- Zasady wnioskowania o obniżoną wpłatę podstawową lub zmiany jej wysokości.
- Zasady naliczania ostatecznej wysokości wpłaty podstawowej.
- Wysokości i zasady wnioskowania oraz zmiany wysokości wpłaty dodatkowej.
- Zasady ustalania zaliczki na podatek dochodowy od składek PPK finansowanych przez Pracodawcę/ Zleceniodawcę.
- Zasady rozliczania wpłat na PPK w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w PPK przez pracownika / zleceniobiorcę
- Korekty list płac a składki na PPK.
- Wpływ wpłat na PPK na potrącenia z wynagrodzenia.
490,00 zł netto (602,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
490,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.


