

Podczas szkolenia omówione zostaną kwestie związane zasadami uczestnictwa w PPK a także zmiany ustawy o PPK, które weszły w życie od 4 czerwca 2022 r.
Prowadzący: | ||
Karina Włodarczyk | ||
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Od dziesięciu lat doradza przedsiębiorcom w ich bieżącej działalności i skomplikowanych procesach gospodarczych. Uczestniczył w procesach fuzji i przejęć, przekształceń form organizacyjno-prawnych przedsiębiorców. Przeprowadzał także audyty prawne na zlecenie inwestorów w procesach przejęć. Od 2011 roku prowadzi szkolenia dla biznesu, jak i podmiotów z trzeciego sektora. Autor publikacji prasowych m.in. w Polska the Times, Gazeta Małych i średnich przedsiębiorstw oraz artykułów publikowanych na portalach internetowych. + czytaj więcej |
||
Termin szkolenia: | Godzina: | Harmonogram: |
Zobacz >> | ||
Zobacz >> |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
I. Podstawowe informacje dot. PPK:
1. Zasady uczestnictwa w PPK
2. Na jakich zasadach odbywa się wypłata środków?
3. Jakie konsekwencje niesie za sobą zwrot środków dokonany przez uczestnika PPK?
4. Transfer środków przez Uczestnika PPK na inny rachunek- samodzielnie i za pośrednictwem pracodawcy.
5. Obniżenie wpłaty podstawowej- kiedy możliwe
6. Ta sama instytucja finansowa, różne rachunki PPK?
7. Rezygnacja z PPK- forma, terminy.
8. Nieterminowa wpłata do PPK- odsetki?
II. Zmiany w ustawie o PPK oraz w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy wprowadzone ustawą z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. z 2022 r. poz. 1079):
1. Modyfikacja terminu na zawarcie umowy o prowadzenie PPK dla osoby zatrudnionej.
2. Procedura wypłaty transferowej- uproszczenie terminu.
3. Nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy związane z PPK.
III. Praktyczne przykłady: wpłaty, terminy, rezygnacja z PPK:
Omówienie przykładów budzących wątpliwości w praktyce.
IV. Obowiązki podmiotu zatrudniającego:
1. Obowiązki informacyjne i administracyjne nałożone na pracodawców:
a) wskazanie dokumentacji i zakresu informacji jakie powinny zostać przekazane pracownikom (checklista wraz z zakresem informacji).
b) gdzie i przez jaki okres należy przechowywać dokumentację z zakresu PPK?
590,00 zł netto (725,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
590,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.


