

Dla kogo:
- dla kadry kierowniczej wszystkich szczebli,
- dla pracowników planowanych do awansu na stanowiska menedżerskie,
- dla wszystkich zainteresowanych zarządzaniem operacyjnym.
Cel szkolenia:
Kompleksowe przygotowanie kadry kierowniczej do zarządzania operacyjnego zgodnego z przepisami prawa pracy.
Przedstawione zostaną zagadnienia stosowania prawa pracy w praktyce, od momentu poszukiwania pracownika aż do rozwiązania stosunku pracy.
W sposób praktyczny omówimy kwestie operacyjne dotyczące:
- prawnych aspektów rekrutacji,
- nawiązania z pracownikiem stosunku pracy,
- rozwiązywania stosunku pracy,
- czasu pracy - a więc planowania i rozliczania grafików,
- pracy zdalnej,
- urlopów,
- zatrudniania niepełnosprawnych,
- praw i obowiązków pracowniczych, w tym możliwości nałożenia kar,
- dopuszczalności monitorowania pracowników,
- przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy.
Prowadzący: | Termin szkolenia: |
Joanna Cur | |
Prawnik, specjalista prawa pracy oraz RODO. Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy, etyki w biznesie oraz etykiety i savoir vivre w biznesie. Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Jako Manager Regionalny przez 9 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Doświadczony rekruter w branży telekom, pharma oraz FMCG, członek grupy roboczej tworzącej kodeks ochrony danych osobowych w rekrutacji - projekt pod patronatem Pracuj.pl. Na co dzień uczy właścicieli firm, managerów oraz pracowników HR jak nie zginąć w gąszczu przepisów prawa pracy oraz RODO. + czytaj więcej |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
I. Manager rekrutuje:
1. Ogłoszenie o pracę - jak je prawidłowo przygotować na gruncie obowiązywania przepisów o ochronie danych osobowych?
2. Pozyskiwanie informacji o kandydacie z portali społecznościowych (np. facebook) oraz branżowych (np. Linkedin) - ustalenie dopuszczalności takich metod.
3. Dokumenty w rekrutacji: CV oraz list motywacyjny - jakich danych można żądać po zmianie przepisów od kandydata na Pracownika.
4. Sprawdzanie referencji (kiedy dopuszczalne).
5. Okres przetwarzania danych kandydatów.
6. CV bez projektu rekrutacyjnego - jak się zachować?
II. Manager zatrudnia:
1. Umowa przedwstępna a list intencyjny.
2. Rodzaje umów o pracę – umowa na okres próbny, umowa na czas określony, zasada 33 m-cy, umowa na czas nieokreślony, umowa na czas zastępstwa.
3. Umowa o pracę a umowy cywilnoprawne (umowa zlecenie, o dzieło, kontrakt B2B).
4. Jakich danych osobowych można żądać od pracownika.
5. Dokumenty niezbędne do podpisania wraz z umową o pracę.
III. Manager rozstaje się z pracownikiem:
1. Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
2. Wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę.
3. Czy wypowiedzenie o pracę można wysłać pocztą?
4. Czy wypowiedzenie umowy o pracę muszę uzasadnić?
5. Jak liczyć okresy wypowiedzeń umowy o pracę?
6. Na jakich zasadach mogę zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy?
7. Wypowiedzenie umowy a zwolnienie lekarskie.
8. Kiedy mogę zwolnić pracownika dyscyplinarnie?
9. Czy wypowiedzenie umowy o pracę mojemu podwładnemu muszę konsultować ze Związkami Zawodowymi?
10. Czy mogę rozwiązać umowę o pracę z pracownikiem przebywającym na długotrwałym zwolnieniu lekarskim?
IV. Czas pracy:
1. Podstawowe definicje czasu pracy: doba pracownicza, normy, wymiary, okresy rozliczeniowe, odpoczynki.
2. Zasady tworzenia grafików w poszczególnych systemach czasu pracy.
3. Ewidencja czasu pracy.
4. Praca w godzinach nadliczbowych i jej rekompensowanie.
5. Prawa w soboty oraz w niedziele i święta.
6. Podróż służbowa a czas pracy.
7. Szkolenia a czas pracy.
8. Dyżur - jak rozliczać.
9. Czas pracy osób niepełnosprawnych.
10. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o czasie pracy.
V. Urlopy pracownicze:
1. Ustalanie wymiaru urlopu.
2. Rodzaje urlopów (wypoczynkowy, na żądanie, bezpłatny, szkoleniowy, okolicznościowy).
VI. Praca zdalna - jak zarządzać Zespołem:
1. Korzyści i zagrożenia dla organizacji, managerów i pracowników.
2. Jak zarządzać by zyskać?
3. Wypadki przy pracy podczas pracy zdalnej.
4. Ewidencja czasu pracy w pracy zdalnej.
VII. Stosowanie kontroli Pracowników:
1. Monitorowanie w miejscu pracy – monitoring wizyjny, monitoring poczty elektronicznej, monitoring GPS, inne rodzaje monitoringu, a prawo pracownika do prywatności.
2. Wizerunek Pracownika i jego ochrona.
3. Kontrola trzeźwości Pracownika.
4. Pomiar temperatury u Pracownika w związku z zagrożeniem epidemicznym.
VIII. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy:
1. Czym różni się mobbing od dyskryminacji?
2. Jakie prawa przysługują pracownikowi.
3. Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu, w tym w wynagradzaniu pracownika.
4. Czy pracownik może nagrywać pracodawcę bez jego wiedzy?
IX. Odpowiedzialność prawna w stosunkach pracy:
1. Odpowiedzialność porządkowa pracowników - kary porządkowe, zasady i tryb stosowania, zasady zawiadomienia o ukaraniu, zatarcie kary.
2. Odpowiedzialność materialna pracowników za powierzone mienie.
980,00 zł netto (1205,40 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
980,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.


