

HR Biznes Partner, specjalista działu HR, specjalista ds. rekrutacji oraz specjalista EB łączą w swojej pracy zarówno zadania z obszaru HR jak i biznesu. Nie sposób tego zrobić bez znajomości prawa pracy, zasad zatrudniania i zwalniania pracowników oraz podstawowych zasad organizacji czasu pracy.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym zostaną omówione m.in. kwestie dotyczące wsparcia managerów przez działy HR w obszarze wyboru optymalnej formy zatrudnienia oraz współpracy przy analizie przyczyn i formy rozstania się z pracownikiem. Porozmawiamy również o nakładaniu kar porządkowych, pracy zdalnej, zlecaniu nadgodzin, czasie pracy oraz przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji.
To 2-dniowe szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- HR Biznes Partner.
- Specjalistów działów HR.
- Specjalistów ds. rekrutacji.
- Specjalistów Employer Branding.
Prowadzący: | Termin szkolenia: |
Joanna Cur | |
Prawnik, specjalista prawa pracy oraz RODO. Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy, etyki w biznesie oraz etykiety i savoir vivre w biznesie. Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Jako Manager Regionalny przez 9 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Doświadczony rekruter w branży telekom, pharma oraz FMCG, członek grupy roboczej tworzącej kodeks ochrony danych osobowych w rekrutacji - projekt pod patronatem Pracuj.pl. Na co dzień uczy właścicieli firm, managerów oraz pracowników HR jak nie zginąć w gąszczu przepisów prawa pracy oraz RODO. + czytaj więcej |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
Dzień 1:
1. Podstawy prawne zatrudnienia:
- Umowa o pracę a umowy cywilnoprawne.
- Różnice pomiędzy umową o dzieło, umową zlecenia, a umową B2B.
- Jakie informacje zawrzeć w umowie cywilnoprawnej, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi roszczeniami.
- Czy na pewno mogę zawrzeć umowę cywilnoprawną zamiast umowy o pracę?
- Jakie zmiany zostały wprowadzone w umowach o dzieło od 01.01.2021 r.
2. Zasady zatrudniania na podstawie umowy o pracę:
- Nawiązywanie stosunku pracy,
- List intencyjny a umowa przedwstępna - jakie informacje zawrzeć, aby w przypadku wycofania się pracodawcy z zatrudnienia pracownika nie być narażonym na pozwy sądowe,
- Ile umów na okres próbny może mieć pracownik? Jakie są wyjątki,
- Jakie są wyjątki w limitach zatrudnienia na czas określony?
- W jaki sposób można zawierać umowy na czas zastępstwa pracownika?
3. Umowa o pracę:
- Jakie elementy należy w niej zawrzeć?
- Jakie dane osobowe przyszłego pracownika mogę przetwarzać przed samym zatrudnieniem?
- Jakie dokumenty poza umową o pracę muszę przygotować dla pracownika?
- Data podpisania umowy o pracę a data rozpoczęcia pracy,
- Czy w umowie o pracę należy wpisać informacje dotyczące czasu pracy?
4. Praca zdalna:
- Jakie wymogi musi spełnić pracodawca, aby mógł polecić pracownikowi pracę zdalną?
- Czy można w każdym czasie odwołać pracownika z pracy zdalnej?
- Co z ochroną danych osobowych klientów i pracowników podczas pracy zdalnej?
- Co z bezpieczeństwem i higieną pracy w pracy zdalnej? Co z wypadkami?
- Jak potwierdzać pracę w pracy zdalnej?
- Jak rozliczać czas pracy w pracy zdalnej?
- Praca zdalna a praca hybrydowa?
- Zmiany w kodeksie pracy związane z pracą zdalną.
5. Mobbing i dyskryminacja:
- Rola HR w przeciwdziałaniu.
- Jak przeciwdziałać mobbingowi w całej organizacji?
- Kiedy dochodzi do dyskryminacji w rekrutacji oraz zatrudnieniu?
- Na czym polega dyskryminacja przy zwalnianiu?
- Jaka jest rola HR kiedy dochodzą do niego pogłoski o mobbingu?
- Jakie ryzyka dla pracodawcy związane są z mobbingiem i dyskryminacją?
Dzień 2:
6. Czas pracy - najbardziej problematyczne zagadnienia:
- Nadgodziny i ich rekompensowanie. Co to jest zasada 1:1,5?
- Jak rozliczyć nadgodziny w sobotę i niedzielę?
- Polecenie pracy w nadgodzinach. Kto może odmówić?
- Jak rozliczać nadgodziny w systemie zadaniowego czasu pracy?
- Podróże służbowe a czas pracy.
- Jak rozliczać czas pracy w delegacji w ruchomym czasie pracy?
- Czas pracy osób niepełnosprawnych - przywileje pracownika i obowiązki pracodawcy.
- Lista obecności i RCP a ewidencja czasu pracy.
- Odpracowanie czasu wolnego pracownika.
- 9 rodzajów przerw, które są wliczane do czasu pracy.
7. Odpowiedzialność porządkowa i materialna pracownika:
- Rodzaje odpowiedzialności.
- Czy można nałożyć na pracownika karę pieniężną?
- Rodzaje kar porządkowych.
- Kto nakłada karę?
- Jakie są kryteria nałożenia kary?
- Co w praktyce oznacza wysłuchanie pracownika?
- Jak wygląda procedura odwoławcza od nałożenia kary?
8. Zwalnianie pracowników:
- Sposoby rozwiązywania umów o pracę.
- Jak prawidłowo wręczyć wypowiedzenie? Jak reagować na niecodzienne sytuacje?
- Kiedy w wypowiedzeniu należy podać przyczynę? Jak ją sformułować w dokumencie?
- Przyczyna: Utrata zaufania pracodawcy. Czy to na pewno dobry pomysł?
- Co ze zwolnieniem pracownika z obowiązku świadczenia pracy?
- Rozwiązywanie umów o pracę w czasie pandemii.
- Zwolnienie dyscyplinarne - kiedy możliwe?
9. Rodzaje odpowiedzialności pracodawcy. Kary za naruszenia.
980,00 zł netto (1205,40 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
980,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.


