Nie masz jeszcze konta?

PCKP

Szkolenia online
Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Prawo pracy
Prawo pracy w dobie koronawirusa

Dla kogo:

  • dla specjalistów działu kadr i płac,
  • dla specjalistów działu HR i rekrutacji,
  • dla menadżerów działów personalnych.

Cel szkolenia: Okres pandemii koronawirusa ma wpływ na szereg dziedzin prawa, w tym na prawo pracy. Szkolenie ma na celu uporządkowanie obowiązujących przepisów, z uwzględnieniem problematycznych kwestii i wyjątków prawnych, tak aby osoby zajmujące się prawem pracy na co dzień mogły otrzymać kompleksową wiedzę.

Szkolenie zostanie przeprowadzone w oparciu o praktykę, opierając się na realnych przykładach, poruszymy najważniejsze zagadnienia, które wpływają na codzienną pracę i ryzyko z nią związane.

Prowadzący:
Joanna Cur

Prawnik, specjalista prawa pracy oraz zagadnień związanych z etyką w biznesie, szkoleniowiec, wykładowca akademicki, manager, mentor.  Absolwentka UMK w Toruniu, Wyższej Szkoły Bankowej, Społecznej Akademii Nauk oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Przez 8 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Specjalizuje się w prawie pracy, zagadnieniach związanych z ochroną danych osobowych oraz etyką w biznesie. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców, menedżerów, pracowników HR, pracowników kadr i płac oraz księgowych. Wykładowca akademicki w Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska. Prowadzi zajęcia z „Prawa pracy”, „Etyki i CSR w biznesie” oraz „Etykiety i savoir vivre w biznesie” na 2 kierunkach studiów podyplomowych w Collegium Humanum w Warszawie: Master of Laws (LL.M.) Executive Master of Business Administration (EMBA) Jest autorką artykułów o tematyce prawniczej i HR, które ukazały się w czasopismach "HR Business Partner" oraz „Edukacja Prawnicza”.

+ czytaj więcej
Termin szkolenia:
Godzina:
Harmonogram:

13 maja 2022

09.00 - 15.00

Zobacz >>

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1. Podstawy prawne zatrudnienia - największe wyzwania oraz zmiany wynikające z pandemii COVID-19:

  • Umowa o pracę a umowy cywilnoprawne.
  • Różnice pomiędzy umową o dzieło, umową zlecenia, a umową B2B.
  • Jakie postanowienia zawrzeć w umowie cywilnoprawnej, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi roszczeniami?
  • Czy na pewno mogę zawrzeć umowę cywilnoprawną zamiast umowy o pracę?
  • Jakie mamy zmiany w umowach o dzieło, a jakie czekają nas w umowach zlecenia?

2. Zasady zatrudniania w dobie pandemii oraz najważniejsze zmiany:

  • Nawiązywanie stosunku pracy.
  • List intencyjny a umowa przedwstępna - jakie informacje zawrzeć, aby w przypadku wycofania się pracodawcy z zatrudnienia pracownika nie być narażonym na pozwy sądowe.
  • Ile umów na okres próbny może mieć pracownik? Jakie są wyjątki?
  • Jakie są wyjątki w limitach zatrudnienia na czas określony?
  • Jakie zmiany w tym zakresie nas czekają?

3. Umowa o pracę - które elementy stwarzają najwięcej wyzwań oraz o czym pamiętać nawiązując stosunek pracy, również w formie online:

  • Jakie elementy należy w niej zawrzeć?
  • Jakie dane osobowe przyszłego pracownika mogę przetwarzać przed samym zatrudnieniem?
  • Jakie dokumenty poza umową o pracę muszę przygotować dla pracownika?
  • Data podpisania umowy o pracę a data rozpoczęcia pracy,
  • Czy w umowie o pracę należy wpisać informacje dotyczące czasu pracy?
  • Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy zatrudnianiu w formie online?

4. Zwalnianie pracowników - najważniejsze wyzwania wynikające z pandemii COVID-19 (ze szczególnym uwzględnieniem pracy zdalnej):

  • Sposoby rozwiązywania umów o pracę.
  • Jak prawidłowo wręczyć wypowiedzenie? Jak reagować na niecodzienne sytuacje?
  • Kiedy w wypowiedzeniu należy podać przyczynę? Jak ją sformułować w dokumencie?
  • Przyczyna: Utrata zaufania pracodawcy. Czy to na pewno dobry pomysł?
  • Co ze zwolnieniem pracownika z obowiązku świadczenia pracy?
  • Rozwiązywanie umów o pracę w czasie pandemii.
  • Zwolnienie dyscyplinarne - kiedy możliwe?

5. Dokumentacja pracownicza - praktyczne wskazówki:

  • Zasady prowadzenia i przechowywania akt osobowych.
  • Zasady prowadzenia i przechowywania pozostałej dokumentacji pracowniczej.
  • Zmiana formy prowadzenia dokumentacji - zasady.
  • Wydawanie kopii dokumentacji pracownikom.
  • Sporządzanie świadectw pracy - główne założenia.
Dostępne terminy:
Dostępne terminy:
Cena szkolenia:
Koszt uczestnictwa jednej osoby:
490,00 zł netto (602,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
490,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Cena obejmuje:
  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.
Co wyróżnia szkolenia online?
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
  • niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
  • materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
  • aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
  • certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  • stabilny dostęp do Internetu;
  • podłączone głośniki lub słuchawki;
  • włączona głośność w komputerze;
  • instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.
W celu zgłoszenia udziału w szkoleniu należy dokonać zamówienia przez Internet lub przesłać zgłoszenie faksem. Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy Państwu potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (42) 235 30 60 lub na adres e-mail szkolenia@pckp.pl.



All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2022-01-21