Nie masz jeszcze konta?

PCKP

Szkolenia online
Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Prawo pracy
Prawo pracy w nowej rzeczywistości 2021 r.

Okres pandemii koronawirusa ma wpływ na prawo pracy, a co za tym idzie jego praktyczne wykorzystanie w zakresie m.in. zatrudniania i zwalniania pracowników oraz przechowywania dokumentacji pracowniczej. Szczególne wyzwania stawia przed nami przejście prawie całkowicie na pracę zdalną. Szkolenie zostało stworzone, aby odpowiedzieć na wyzwania związane ze zmianami, z którymi obecnie się mierzymy i pokazać, jak należy dostosować działania do obecnej sytuacji.

Dla kogo:

Szkolenie skierowane jest do specjalistów działu kadr i płac, specjalistów działów HR, a także menedżerów i właścicieli firm.

Prowadzący:
Termin szkolenia:
Joanna Cur

Prawnik, specjalista prawa pracy oraz RODO. Wykładowca akademicki w zakresie prawa pracy, etyki w biznesie oraz etykiety i savoir vivre w biznesie. Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Jako Manager Regionalny przez 9 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Doświadczony rekruter w branży telekom, pharma oraz FMCG, członek grupy roboczej tworzącej kodeks ochrony danych osobowych w rekrutacji - projekt pod patronatem Pracuj.pl. Na co dzień uczy właścicieli firm, managerów oraz pracowników HR jak nie zginąć w gąszczu przepisów prawa pracy oraz RODO.

+ czytaj więcej

7 lipca 2021

2 sierpnia 2021

2 września 2021

24 września 2021

Harmonogram:

08:30  –  logowanie uczestników

09:00  –  I część szkolenia

10.30  –  przerwa (15 minut)

10.45  –  II część szkolenia

12:30  –  przerwa (15 minut)

12:45  –  III część szkolenia + odpowiedzi na pytania uczestników

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1. Podstawy prawne zatrudnienia:

  • Umowa o pracę a umowy cywilnoprawne, 
  • Różnice pomiędzy umową o dzieło, umową zlecenia, a umową B2B, 
  • Jakie informacje zawrzeć w umowie cywilnoprawnej, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi 2-giej strony umowy, inspektora PIP oraz pracownika ZUS,
  • Czy na pewno mogę zawrzeć umowę cywilnoprawną zamiast umowy o pracę,
  • Co się stanie, jeśli umowa cywilnoprawna zostanie przekształcona w umowę o pracę,
  • Jakie zmiany zostały wprowadzone w umowach o dzieło od 01.01.2021 r.

2. Zasady zatrudniania na podstawie umowy o pracę:

  • Nawiązywanie stosunku pracy,
  • List intencyjny a umowa przedwstępna - jakie informacje zawrzeć aby w przypadku wycofania się pracodawcy z zatrudnienia pracownika nie być narażonym na pozwy sądowe,
  • Ile umów na okres próbny może mieć pracownik?
  • Jakie są wyjątki w limitach zatrudnienia na czas określony? 
  • Jak liczyć okresy umowy, kiedy zatrudniam pracownika po raz kolejny? Czy limity liczą się od początku?
  • W jaki sposób można zawierać umowy na czas zastępstwa pracownika?
  • Jakie elementy zawrzeć w umowie o pracę? 
  • Jakie dane osobowe przyszłego pracownika mogę przetwarzać przed samym zatrudnieniem?
  • Jakie dane osobowe mogę przetwarzać w momencie zatrudnienia pracownika,
  • Jakie dokumenty poza umową o pracę muszę przygotować dla pracownika?
  • Data podpisania umowy o pracę a data rozpoczęcia pracy,

3. Praca zdalna:

  • Jakie wymogi musi spełnić pracodawca, aby mógł polecić pracownikowi pracę zdalną?
  • Czy można w każdym czasie odwołać pracownika z pracy zdalnej?
  • Co z ochroną danych osobowych klientów i pracowników podczas pracy zdalnej?
  • Co z bezpieczeństwem i higieną pracy w pracy zdalnej? Co z wypadkami?
  • Jak rozliczać czas pracy w pracy zdalnej?
  • Czy konieczne są listy obecności?
  • Praca zdalna a praca hybrydowa?
  • Zmiany w kodeksie pracy związane z pracą zdalną.

4. Zwalnianie pracowników:

  • Sposoby rozwiązywania umów o pracę,
  • Jak prawidłowo wręczyć wypowiedzenie? Jak reagować na niecodzienne sytuacje?
  • Kiedy w wypowiedzeniu należy podać przyczynę? Jak ją sformułować w dokumencie?
  • Przyczyna: Utrata zaufania pracodawcy. Czy to na pewno dobry pomysł?
  • Co ze zwolnieniem pracownika z obowiązku świadczenia pracy?
  • Rozwiązywanie umów o pracę w czasie pandemii.
  • Zwolnienie dyscyplinarne - kiedy możliwe?

5. Dokumentacja pracownicza:

  • co zawierają akta osobowe i pozostała dokumentacja pracownicza? Na jakie zmiany należy zwrócić szczególną uwagę,
  • jak liczyć okres przechowywania akt osobowych? Kiedy obowiązuje 10-letni, a kiedy 50-letni okres przechowywania akt osobowych? W jakich sytuacjach i na jakich warunkach można ten okres skrócić,
  • jakie są okresy przechowywania pozostałej dokumentacji pracowniczej,
  • co w wypadku ponownego zatrudnienia tego samego pracownika – czy można kontynuować prowadzenie dotychczasowej dokumentacji pracowniczej,
  • jaka dokumentacja musi być prowadzona w formie pisemnej, a jaka może być w formie elektronicznej? Jak wdrożyć zmianę dokumentacji papierowej na elektroniczną i elektroniczną na papierową,
  • dostęp do dokumentacji pracowniczej – najczęstsze uchybienia przy wydawaniu kopii dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej na wniosek pracownika,
  • świadectwa pracy – wydajemy pracownikowi odpis czy kopię.
Cena szkolenia:
Koszt uczestnictwa jednej osoby:
490,00 zł netto (602,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
490,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Cena obejmuje:
  • dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
  • autorskie materiały szkoleniowe;
  • imienny certyfikat uczestnictwa.
Co wyróżnia szkolenia online?
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
  • niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
  • materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
  • aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
  • certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  • stabilny dostęp do Internetu;
  • podłączone głośniki lub słuchawki;
  • włączona głośność w komputerze;
  • instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.
W celu zgłoszenia udziału w szkoleniu należy dokonać zamówienia przez Internet lub przesłać zgłoszenie faksem. Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy Państwu potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (42) 235 30 60 lub na adres e-mail szkolenia@pckp.pl.



All rights reserved PCKP   Data aktualizacji: 2021-04-16